به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآۀن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار حدود قانونی را رعایت میکنیم و تمامی افزایش قیمت بلیتهای قطار داری ثبت قانونی و در پیکهای زمانی وجود دارد. همچنین به صورت دائم و مستمر از جانب معاونت مسافری راهآهن بررسی میشود.
او افزود: در صورتی که شرکتهای حملونقل ریلی در پیکهای سفر قیمت بلیت قطار را افزایش دهند، به طور قطع در سایر بازههای زمانی و در مواقعی که تیک سفر نباشد، قیمت بلیت قطار کاهش مییابد.
مدیرعامل شرکت راهآهن اظهار کرد: قیمتهای بلیت قطار در ایام پیک و تابستان به صورت کاملا رسمی از طرف معاونتهای مسافری کنترل میشود و در صورتی که مسافران بلیتی خارج از قیمتهای مصوب خریداری کرده باشند، میتوانند آن را استرداد کنند.
رسولی ادامه داد: افزایش قیمت بلیتها در برخی از مسیرهای پرتردد مانند مشهد حدود ۲۰ درصد بود، اما در سایر مسیرها بر اساس سقف قانونی و کنترل شده، افزایش قیمت رخ داده است.
او تأکید کرد: از خرداد سال گذشته قیمت بلیت قطارها افزایش نیافته و باتوجه به افزایش هزینههای شرکتهای حملونقل ریلی، قیمت بلیت در تمامی مسیرها به طور میانگین ۲۲ درصد رشد قیمتی داشته است.
مدیرعامل شرکت راهآهن اظهار کرد: در صورتی که شرکتهای حملونقل ریلی خارج از سقف نرخهای تعیین شده قیمت بلیت را افزایش دهند، به طور قطع با آنها برخورد قانونی میشود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوانرسولی اظهار کرد: سامانهای جهت رسیدگی به شکایات مسافران طراحی شده و در صورتی که مسافران بابت افزایش قیمت بلیت شکایاتی داشته باشند، میتوانند به سامانه ۵۱۴۹ مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.
او تأکید کرد: تا به امروز هیچ گزارشی مبنیبر گران فروشی بلیت قطار به ما اعلام نشده است.
مدیرعامل شرکت راهآهن اظهار کرد: شرکتهای حملونقل ریلی با کمک راهآهن و همچنین تخصیص یارانهای که به آنها ارائه شده، بخشی از هزینههای خود را تأمین کردهاند بنابراین درخواستی مبنیبر افزایش قیمت بلیت ندارند.